Zasadniczym celem artykułu jest wskazanie roli rozwiązań informatycznych, w tym szczególnie systemów CRM, w procesie kształtowania trwałych i zarazem rentownych relacji banków spółdzielczych z klientami. W artykule zwrócono uwagę na rolę klientów w działaniach podejmowanych przez banki spółdzielcze na zmieniającym się rynku usług finansowych. Wskazano również na potrzebę stosowania przez banki spółdzielcze zasad
marketingu partnerskiego i nawiązywania trwałych relacji z klientami w celu utrzymania się na silnie konkurencyjnym rynku (inne banki spółdzielcze, banki komercyjne, SKOK-i). W artykule zaprezentowano również wyniki własnych badań autorki dotyczących korzyści, jakie systemy CRM oferują bankom w zakresie tworzenia relacji z klientami, aktywności banków spółdzielczych we wprowadzaniu systemów CRM, ich świadomości istoty tych systemów oraz zakresu korzystania z nich przez banki spółdzielcze.
Słowa kluczowe: rynek usług finansowych, marketing partnerski, relacje z klientami, systemy CRM, nowoczesne technologie.
Edyta Rudawska, Zarządzanie relacjami z klientami w bankach spółdzielczych - plik pdf; (256 KB)