Martin Rehker
Informacja marketingowa jako czynnik sukcesu usługodawców finansowych działających w segmencie klientów detalicznych. Część III - Rozwój produktu

Informacja o rynku, klientach i konkurencji jest ważnym czynnikiem sukcesu w rozwoju produktu dla usługodawców finansowych. W artykule przedstawiono zalecane podejście w tej dziedzinie oraz opisano i porównano możliwe do zastosowania metody badania rynku.

Omawiane zagadnienie jest niezmiernie ważne. Zmieniają się potrzeby klientów, a zdecydowana przewaga konkurencyjna nie zawsze może być osiągnięta dzięki tradycyjnym produktom. Niezbędne są innowacyjne produkty, mądre łączenie produktów w pakiety i przemyślana polityka cenowa. Wymagane jest usystematyzowane podejście do aktywnego kształtowania oferty usługodawców.

Opierając się na wzorcowym procesie rozwoju produktów, w artykule przedstawiono podstawowe pytania, na które musi odpowiedzieć marketing. Zaprezentowano dostępne metody stosowane w najbardziej kompleksowym etapie rozwoju produktów - w teście koncepcji. Porównawcza analiza wad i zalet poszczególnych metod umożliwia wybór optymalnej metody badawczej w danej sytuacji i w stosunku do danego problemu.

W artykule podkreślono, że nowoczesne, profesjonalne i adekwatne badania rynku stosowane w ramach rozwoju produktu nie powinny pozostać domeną innych branż. Również dla usług finansowych są dostępne nowoczesne, sprawdzone i wysoce efektywne metody. Wybór odpowiedniej metody powinien uwzględniać osiągnięte dzięki niej korzyści oraz relację kosztów do owych korzyści.


Ta strona używa plików cookies, dzięki którym może działać lepiej.
Aby się dowiedzieć więcej o technologii cookies, proszę kliknąć tutaj: Polityka prywatności NBP »
Aby móc przeglądać zawartość, należy zaakceptować cookies z tej strony Akceptuję