Informacja o rynku, klientach i konkurencji jest ważnym czynnikiem sukcesu w rozwoju produktu dla usługodawców finansowych. W artykule przedstawiono zalecane podejście w tej dziedzinie oraz opisano i porównano możliwe do zastosowania metody badania rynku.
Omawiane zagadnienie jest niezmiernie ważne. Zmieniają się potrzeby klientów, a zdecydowana przewaga konkurencyjna nie zawsze może być osiągnięta dzięki tradycyjnym produktom. Niezbędne są innowacyjne produkty, mądre łączenie produktów w pakiety i przemyślana polityka cenowa. Wymagane jest usystematyzowane podejście do aktywnego kształtowania oferty usługodawców.
Opierając się na wzorcowym procesie rozwoju produktów, w artykule przedstawiono podstawowe pytania, na które musi odpowiedzieć marketing. Zaprezentowano dostępne metody stosowane w najbardziej kompleksowym etapie rozwoju produktów - w teście koncepcji. Porównawcza analiza wad i zalet poszczególnych metod umożliwia wybór optymalnej metody badawczej w danej sytuacji i w stosunku do danego problemu.
W artykule podkreślono, że nowoczesne, profesjonalne i adekwatne badania rynku stosowane w ramach rozwoju produktu nie powinny pozostać domeną innych branż. Również dla usług finansowych są dostępne nowoczesne, sprawdzone i wysoce efektywne metody. Wybór odpowiedniej metody powinien uwzględniać osiągnięte dzięki niej korzyści oraz relację kosztów do owych korzyści.
|