Wojciech Grzegorczyk
Lojalność klientów indywidualnych wobec banku

Artykuł dotyczy lojalności klienta indywidualnego wobec banku. Główne czynniki lojalności klienta wobec banku to:
  • wysoki stopień skomplikowania produktów bankowych,
  • poziom wiedzy klientów o usługach banku.
  • konieczność doradztwa i bezpośredniego kontaktu pracowników banku z klientami przy sprzedaży dużej części produktów,
  • poziom zadowolenia klientów banku z usług.
Kreowanie i utrzymywanie wysokiego poziomu lojalności klientów ma następujące konsekwencje:
  • konieczność poszerzenia oferty usług banku i stosowania obsługi kompleksowej,
  • konieczność systematycznych badań satysfakcji klientów,
  • różnicowanie form obsługi i rozwój sieci dystrybucji banku,
  • wykorzystanie promocji przede wszystkim w jej funkcji informacyjnej.
Poziom lojalności klientów wobec banku w Polsce jest wysoki, a opinia klientów o bankach powoli, ale systematycznie się poprawia.

Ta strona używa plików cookies, dzięki którym może działać lepiej.
Aby się dowiedzieć więcej o technologii cookies, proszę kliknąć tutaj: Polityka prywatności NBP »
Aby móc przeglądać zawartość, należy zaakceptować cookies z tej strony Akceptuję